söndag 9 december 2007

Svensk golf och moi


Söndag morgon innebär ensam frukost, så här runt juletid med tända ljus... Jag har gett upp det här med adventsljus på morgonen... Istället kör vi alla fyra ljus samtidigt. Tycker det är så sjukt tråkigt att tända ett ljus när man skall äta frukost och sen släcka mitt i fikandet eftersom det inte får brinna ner mera och bli ojämnt jämfört med de andra ljusen... Nä, för sjutton elda på... Samma sak i vardagsrummet där kalenderljuset brukar stå. Ni vet ett ljus som man bränner ner till nästa dags sträck... Vilket bök att sitta och vakta så det inte brinner ner en dag för mycket. Igår köpte vi 25 röda ljus på Clas Olssons... Nu eldar vi ett ljus per dag istället.... Mycket bättre....
I min vackra Ekebyljusstake ligger ett tovat äpple som någon elev gjort, snart skall den ensamma stackaren få sällskap av mandariner, eller om det är clementiner,,, satsumas? Lär mig aldrig vad det är som inte längre finns eftersom det var för mycket kärnor i dem... Hjälp mig Elisabet, du borde veta... I min kaffekopp julkaffe, kryddat med kanel och kardemumma, i cd:n absolut Christmas, att läsa har jag Svensk golf... Som jag längtar.... Efter vad?

2 kommentarer:

Cattis sa...

Tack för din kommentar hos mig ~ den värmde...
Att elda massor med ljus nu är helt rätt! Gör det samma :-)
Ha en riktigt bra söndag

Leina sa...

cattis: Det var så lite så.. =) Dessutom eldar jag julstöksolja... Mitt hem är värre än värsta julaffären.... Hmmmm....