måndag 31 december 2007

Ur led är tiden


Igår så kom den äntligen fram.... Det vi fram till igår trodde var en myt. SOLEN!!!! Blev på så gott humör, tog på mig ut o gå kläderna och gick till Gustavsberg. Sonen följde med (vilket straffade sig hårt idag, han haltar sig fram). Solen värmde på kinden och livsandarna återvände sakta men säkert. Sände en tanke till han jag var gift med som skulle köra 110 mil samma dag norröver. Under hela sitt 10-dagarsbesök hade han fått uppleva Bohuslän från sin sämsta sida. grått o regn.... Även idag tittade solen fram mellan molnen, även idag gick jag till Gustavsberg. Härligt!

Men att blogga har jag inte riktigt funnit tid till, det dåliga vädret till trotts... Först så sov dottern med mig och då gick det ju inte. Hade inte hjärta att sätta mig klockan sju på morgonen och börja knattra på tangentbordet. Sen hade jag två nätter på soffan, när E, dotterns kompis kom på besök och vi var plötsligt 5 som skulle ha sovplatser.... Nu sover jag i dotterns rum... Och att få tid vid datorn är inte allt för lätt... Nu har jag jagat bort sonen, bara för att få plita ner några ord.....

6 kommentarer:

Lena sa...

Precis den där bron försökte jag ta kort på kvällstid på annandagen! Den är så vackert upplyst. Det får bli en annan gång, men ett bra kort SKA det bli!

Leina sa...

panter: ja den e fin den... Bron alltså. Tips... Stativ... Önskar jag hade ett.... Och en bättre kamera...

Lena sa...

Det var så illa att jag hade med stativet men hann(!) inte veckla ut det i mörkret... svärmor och svärfar var trötta och ville hem till slätten..

Leina sa...

panter: Ha ha ha... Du får helt enkelt ta o åka själv... Passa på att komma förbi och få dig en kaffekopp här då... =)

Elisabet. sa...

Men ååå, så fint!! Inte visste jag att det såg ut så där i Uddevalla!

Leina sa...

elisabet: Strandpromenaden, som jag går varje gång jag tar min mila promenad... ½ mil dit, ½ mil hem... Vid fjorden, Uddevalla har sin charm.