tisdag 11 december 2007

Så glad, så glad, så glad!

-Du har fått ditt te! Sa sonen på väg hem från stan.... Yes! Äntligen.... Det är den här genomsnälla människan som har haft vänligheten att skicka mig mitt absoluta favoritte "sömntuta" ellet "gå o lägg dig" som jag envisades att kalla det eftersom jag aldrig kom ihåg vad det hette...

Tänk vad en i andras ögon liten sak men i mina en lyckoframkallande handling kan skänka sån glädje... Dessutom skickade hon med lite "kura ihop" oxå.... Det luktade helt fantastiskt det med, ska nog prova den ikväll....

Just nu har jag denna terminens största stressvecka. Betygen skall sättas och en del elever blir genuint förvånade när jag säger att de inte kommer att få något betyg eftersom de inte lämnat in allt.... -Va! Ska vi lämna in bilder???? Det hade jag ingen aning om.... Jo, tjena.... Hjärtinfarkten är nära.... Jaga elever som en dåre för att få in bilder...

Så därför bleva jag så glad, så glad, så glad... När jag kom hem till ett brev fyllt med väldoftande te... Plus ett vackert vykort med hemifrånmotiv.... När man är så snäll kommer nog tomten att belöna vissa med någon liten sak, tror jag.... Tack, tusen tack kära VS för den tidiga julklappen, den värmde.... <3

4 kommentarer:

Visionary soul sa...

*ler*... Så roligt att du blev så glad! :-) Och jag vet PRECIS hur glad man kan bli, man känner sig rent larvig... ;-) Det är härligt att så relativt lite behövs för att man ska bli glad! :-)

Tomten kunde få komma med en UNDERBART KÄRLEKSFULL MAN till mig, jag tycker att det börjar vara min tur att få en sådan nu... ;-) Jag gissar att du kanske inte kan trolla fram en sådan åt mig, och jag vet att jag i vilket fall som helst blir larvigt glad för varenda liten julhälsning... :-)

Hoppas du gillar Kura-teet, jag tycker att det är jättemumsigt! :-)

Leina sa...

vs: Kura-teet var jättegott... Har just druckit en kopp i vardagsrummet omgiven av skenet från levande ljus och doften av jul i doftkruset.... Om jag kan knöla ner en underbart kärleksfull man i ett paket och skicka till dig vet jag inte om det en så bra idé... Han skulle nog vara riktigt sur när han kom fram... HA ha ha ha ha... Det får nog bli något annat...

Visionary soul sa...

*fnissar*... Ja, någon sur man vill jag inte ha, sådana har jag så det räcker av redan, i min omgivning! ;-)

Kul att du gillade teet! :-)

Leina sa...

vs: Tänkte väll det.... Just nu kräks jag snart av stress... BETYG!!!! Fick in ca: 450 bilder idag... Har jagat X-antal elever... Blir så trött...