lördag 15 december 2007

Silent night, holy night.....

strömmar från cd:n i köket, stillsamt varsamt och fint.... I ugnen en GI pizza... Ja vet det är lördag och vi borde frossa i potatis.... Men tänker spara det till jul.... Vi syndar på andra sätt idag... =D
På torget hade de "Gammeldags julmarknad", fint och mysigt... Träffade It-B, han berättade att kollegan H skulle minsann sjunga på torget idag.... Så sonen och jag gick hem och hämtade kameran.... Idag har vi minsann gått mycket ska ni veta....
Låt mig presentera..... Väst svenska tomte gillets brutalkör.... Med kollegan H där i mitten... De sjöng glada versioner av svenska jullåtar, till vals, tango och reagge... Hur kul som helst... Innan de skulle börja kom hon hastandes med en neongrön plastmugg med Blossa 07, rykandes varm direkt ur termosen... Gott, vi delade hjärtligt jag o sonen.... Han hade frågat mig om "tomte gillet" var seriösa... Nej inte alls tyckte jag.... - Det är vi visst sa H... Vi började dricka glögg kl. 10 idag... Det om något är väll seriöst!!! Om de var duktiga? Nanting.... Som vi säger i Lappland.... Nanting betyder, ja det var de.... Vi skrattade sonen och jag när vi upptäckte hur hela scenen gungade.... Granarna på sidan svajade fram o tillbaka och jag väntade bara att mikrofonstativen skulle falla omkull... Det var fullt ös med andra ord, de hade nog lika kul som publiken.... =D

Bredvid oss stog en pepparkaksgubbe och höll takten.... Eller som de tydligen säger i Finland "pipparkakisgubbis"....
Stelfrusna gick jag o sonen hem och tog oss en Irish coffe, med lussebullar o just pipparkakis med mögelost ¨på till... Snart e de jul....


Inga kommentarer: