måndag 3 december 2007

Tre gubbar, tre gubbar från.....

Köksbordet som inte längre existerar som matplats.... Utan som pepparkaks upplag.....



När jag öppnade ytterdörren välde en doft av pepparkakor mot mig… Samt en dotter som studsade fram rönt hörnet i förhoppning om att skrämma sin stackars mor… De håller på med pepparkaksbak… Resultat, kommer senare… Jag vill bara meddela att jag är helt oskyldig.

En helt fantastisk dag på jobbet, är bara helt knäckt…. Hela dagen har vi arbetat med saker som skulle säljas på kvällen. Dörr kransar, julgrupper, luffarslöjd, måla på träalster, bakat bröd, tovat ull samt en grupp som dokumenterade och underhöll med vacker sång på kvällen… Vi hade öppet mellan 18.00-19.30…. Dessutom hade jag naturligtvis fika vecka. Eftersom vi skulle stanna kvar så gjorde jag o M varma mackor med sallad till. Plus mina Mozartkulor och whiskeytryfflar som avrundning.

Gissa vem som glömde kameran hemma!!!!! Japp, Leina…. Jag är surast… Sprang mellan grupperna som målade på träalster och gruppen som höll på med luffarslöjd. När jag tänker efter har jag ganska ont i fötterna också… Nu skall jag gå o svimma i soffan… I vardagsrummet som sonen har julpyntat idag…

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Man ser det man vill se .. jag trodde att det var ett flygplan och förstod ingenting ..-)

Leina sa...

elisabet: Det är ett flygplan.... =D