tisdag 4 november 2008

Guinness...

Stort, mäktigt, mörkt och välplanerat... samt sju våningar högt....

Grundstenarna för till verkning av Guinness är VATTEN från bergen som man kunde skymta från panoramafönstret i topbaren.. Samt humle, som vi hade på framsidan av huset på Ringvägen... Sen får vi inte glömma korn och jäst...

Vattenfallet var vackert... Svårt att fota men man fick känslan av liv, kraft och fräschet.. Gisses de är duktiga... På att marknadsföra alltså...

Kopparkittel modell lite större...


Luftigt hela vägen upp....

Till toppbaren, med den vidunderliga utsikten över Dublin med bergen med vattenkällorna som fond.


I inträdet på € 15 så ingick ett glas Guinness, det var trångt med folk från världens alla hörn. Efter en stund lyckades vi få en sittplats för nio personer.. Fatta vilken bragd... Jag har en gång tidigare i mitt liv smakat Guinness och då smakade det rävgift... Längst uppe i topbaren på Guinnessbyggnaden var det hur gott som helst.... Gisses vad de är bra på marknadsföring.

4 kommentarer:

MOXY sa...

Vilka fina kort. Specielt tillverkningen av Guinness....

Leina sa...

moxy: Tack... Det var lite speciellt...

Elisabet. sa...

Jag tyckte inte alls att det smakade rävgift, däremot apa.

Aldrig, att jag dricker det mera!

Leina sa...

elisabet: Ha ha ha... Jag ska köpa en burk idag... Eller två.... Inte alls så illa... Men så tycker jag ju inte om ljust öl...