torsdag 20 november 2008

Med blandade känslor

Gamla datorn... Inga bilder..... Besökte en vän ikväll... Drack kaffe, såg tv, pratade och hade det allmänt mysigt... Efter sen stund säger han... Jag ser något du inte kommer att gilla.... Det snöar ute... NEJ!!!!!!! Inge snö.....

När jag gick hem föll det några enstaka flingor... Sen kom det fler och fler... Tillslut vräkte det ned... Det var inte roligt... Men samtidigt väckte det "hem" känslor... Det var vackert.... Men det räcker med att det faller vackra flingor.. Snön behöver inte lägga sig... Jag har gärna en "grön" vinter....

Ute faller fortfarande en och annan flinga...

4 kommentarer:

Ingela sa...

Då har du väl hamnat rätt. Jag skulle bli tokig.

Leina sa...

Ingela: Japp jag har hamnat "tokrätt" =D

Det Mörka Hotet sa...

Tja, här har vi flera minusgrader men fortfarande ingen snö.

Så länge jag bor i lägenhet så bekommer mig snö inte så mycket, det var värre när man hade hus och var tvungen att skotta under vinterdagarna.
Samtidigt så tycker jag det är kul att åka pulka med döttrarna. Så det så! :-)

Leina sa...

dmh: Bor oxå i lägenhet...MEN är lärare... Så det medför en hel massa merarbete för mig när det snöar.. För att inte tala om ilska.. När man ska ideligen säga till elever att de inte får kasta snöboll.. Och speciellt inte inomhus. Tacka vet jag tropisk värme... =)