lördag 9 maj 2009

Färgens årstid

Första våren här nere var jag alldeles hänförd över vilken blomsterprakt som exploderade på våren. I Lappland har björken inte slagit ut än (kanske har de små små musöron).... Här nere blommar häggen....

Eftersom jag är hemma en helg på många månader och utan manligt sällskap (KA är hemma och jobbar, resan till Ystad ställdes in) frågade jag sonen om han ville följa med till Bohusläns museum... Där hade de en fantastisk elevutställnig av elever på estetlinjen, Sinclair... Det var faktiskt väldigt upplyftande att se deras alster... Jag passade på att köpa en Dan Korn bok till min bonuspappa och en disktrasa av lin åt mig själv.... När vi handlat och gått hem med varorna så ville sonen hälsa på sin far... Jag vände om och gick en promenad inne i stan vilket jag inte gjort på väldigt länge. Blir som inte av fast jag bor så centralt.... =) Gratis kaffe på torget, ett känt kaffemärke som bjöd. Tydligen var det en tävling med grannstaden Trollhättan.. Men jag avstod, det blåser för mycket kyliga vindar för att sitta ute och dricka kaffe.... Fotade lite istället.... Men många tog chansen att få en kaffekopp och en kaka. Det såg gemytligt ut och folk verkade glada i det kalla vädret...

Inga kommentarer: