tisdag 5 maj 2009

Hur man botar stress

Det sägs att motion och meditation skall vara bra... Själv har jag spenderat senaste helgerna med att gräva upp maskrosor... Många maskrosor... Just nu dog tv:n eller tv:n fungerar det är com hem som inte vill samarbeta... I helgen ska jag bara slappa här hemma, umgås med ungarna, ta en sväng till museet... Fika med kollegorna på fredag, det var ett tag sen nu....


Ibland kan jag avundas Elisabet när hon skriver om sitt jobb och arbetskompisar... Själv så har man ju tystnadsplikt... Men det är mycket stress nu.... Mycket stress... Rosenkvitten på bilden ovan... Man kan tydligen göra marmelad av frukterna.... Spännande höst... Men vänta nu... Först sommar...


Just nu tycker jag att det är lite kallt... Lite väl kallt... Stängde fönstret i går kväll när jag skulle sova... Det blåste något hiskeligt och rummet blev alldeles utkylt... Var är sommarvärmen???? Kom just på att jag och dottern skulle ta en sväng till Stockholm i sommar... dags att boka den resan....
Sen fick jag veta igår att jag kommer att få jobba häcken av mig till hösten... Som om jag inte redan gör det nu... Suck... Stress på hög nivå... Inte bra... Tulpanerna är från KA:s trädgård... Ja, det är förresten alla bilderna.... I helgen skall han till Ystad med polaren P... Något med bilar... Blir bra... Man behöver kompishelger någon gång då o då.... Jag väntar på min kompishelg.... Ho hooooo "hon som bor i bushen" !!!!!!


2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Jaha .. han ska på cruisingen, förstås. Malin på jobbet hade skrivit på anslagstavlan och frågat vilka som ville följa med och titta .., upp mot 800 raggarbilar som är såååå vackra, ska delta, tydligen.
Och då är jag här ..-)

Leina sa...

Elisabet: Aha... Det var så det var... =) Blir nog livat... Skulle jag tro...