torsdag 28 maj 2009

När flickorna från landet besöker stan


Snart är den här veckan slut... Tack gode Gud!!! Har varit störtförkyld och min röst är svajig och svag.. Låter som om jag vore i målbrottet fläckvis...


Niorna i vårt arbetslag har varit på studiebesök i Stockholm över dagen.... Mina kollegor som var med skröt våldsamt över dem.... ALLA skötte sig hur bra som helst... Fina ungdomar vi har på vår skola...


En lärare berättade skrattande följande historia från resan igår... Elevens mamma har bekräftat den....

Elev till sin bonuspappa:...
-Jag fick högvakten utanför slottet att skratta...

Bp:
-Hur bar du dig åt då?

Elev:
-Jag gick fram till honom och frågade om han visste var slottet låg... Då började han skratta... Då sa jag... Seriöst, var ligger slottet...

Bp, skrattande:
-Men det var ju framför slottet såg ni inte det?

Elev:
Men hur skulle jag fatta det... Han stod ju och typ vaktade en BajaMaja!!!!
Ja eller typ en koja!!!!!

Ja hur skall man veta att högvakten inte vaktar Stockholms BajaMajor....

Skrattar gott åt det än... Om det är sant? Yes... Helt sant... Hur kul som helst... De e för goa våra elever...

3 kommentarer:

Matildas fikarum sa...

Tack, det gapskrattet behövde jag!

:D

Matildas fikarum sa...

Tack, det gapskrattet behövde jag!

:D

Leina sa...

Matilda: Det var så lite så... =)