onsdag 13 maj 2009

Full rulle hela dagen

Vi avslutade dagen med en rundtur på fjorden, våra gäster var helt hänförda över den fantastiska naturen. Jag njöt av det underbara vädret... Tänk förra veckan blåste det något infernaliskt och var kallt... Efter någon timme på havet lade båten till vid Gustavsberg där vi skulle fika....
Fika frågade lärarinnan från Portugal... Ska vi fika IGEN????? Nja, tyckte jag... Det här är som middag.... Det var det dummaste han någonsin hade hört.... Nu den manliga läraren från Portugal, middag åt man vid 21.00 eller 22.00.... ALDRIG 17.00... Själv blev jag fullkomligt nöjd med mackan... Så här rund åtta tiden på kvällen är jag fortfarande mätt o nöjd...


Sen gick vi Strandpromenaden med dem hem... De stannade till hon från Tjeckien och hon från Portugal... Lyssna det är alldeles tyst... Sen stod vi där och njöt av tystheten.... Det enda som hördes var stillsammt vågskvalp...
Imorgon ska vi stressa.... Blir nog bra...


2 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Jag såg en frusen skara vid Norgården tidigt i morse. Då tänkte jag vilken tur ni har med vädret;-) Sonen och klassen hade övat svenska visor....Cornelis och något med Bach..vad hände med svenskheten;-)

Leina sa...

Fritt ur hjärtat: Ler... Som avslutning sjöng de Idas sommarvisa... Fick lite sommarkänsla då... =) Vädret ja.... Tackar högre makter för den fina eftermiddagen... Imorgon blir det Fiskebäckskil....