fredag 23 juli 2010

Friska vindar på västkusten

07.02 knappade jag in registreringsnumret på Skruttan.... Ombesiktning, Han jag var gift med, sonen och GÄ har alla hjälpt mig på ett enastående sätt... Bara igår upptäckte jag att GÄ hade skruvat av höger bakdäck... Konstaterade varför handbromsen inte fungerade... Försökte ringa firman jag köper delar hos... Hittade inte numret... Kom inte ens ihåg vad firman heter.. Ringde Han jag var gift med för att få telefonnumret... Han erbjöd sig att åka ut och beställa, jag har en Crysler vision som är lite ovanlig kan ibland vara svårt att få tag i delar måste nästan alltid beställa... GÄ undrade om man inte kunde få tag i den direkt, bilen var ju ändå i delar... Han skulle hämta den i Uddevalla och skruva ihop bilen eftersom han var tvungen att åka till Munkedal för att hämta en del till en traktor...

Ringde tillbaka, sa att han skulle kolla på tre olika ställen... Han jag var gift med tog med sig sonen (som visste var den tredje affären låg)... Efter en stund ringer han och säger att han fått tag i delen och att han och sonen skulle komma med den.

De kom, Han jag var gift med skruvade ihop bilen (GÄ blev nöjd eftersom han slapp) =D. När jag senare på eftermiddagen skulle köra hem var batteriet dött... MEN SÅ LESS JAG ÄR!!!!!!!

Besiktade i morse.... Hon gick igenom alla saker som felade.. .Körde ut för att kolla handbromsen... Kom tillbaka... -Tyvärr handbromsen tar inte tillräckligt på höger sida....

Jag är allvarligt less....

-Men du har ju en månad på dig att fixa den. Sa hon, lade huvudet på sned samtidigt som hon log....

Inga kommentarer: