söndag 25 juli 2010

I morgon bär det av

Har kommit hem, packat upp... För att packa ner, vad skall jag ha med mig??? Vad behöver jag? Stövlar, regnkläder, varma kläder, shorts???? Tur vi ska åka bil, man kan packa lite som man vill, vilket man inte kan om man åker tåg eller flyg.

Idag hjälpte jag GÄ fylla i ett formulär på nätet från jordbruksverket... Sen kom vi till rutan personnummer.. Jag vet vilket år han är född även månad och dag... Han visade mig lite uppgivet lappen med sitt nya svenska personnummer (han har fem olika, hmmm.. Är det nu jag skall ta mig en extra funderare???). I alla fall, året stämde, månaden stämde men dagen??? 89 stod det istället för 29...

-Man tycker att de borde ha ett system som upptäcker att när någon klåpare skriver att en person är född den 89:de en månad. Men nej, det går igenom så nu har jag födelsedag den 89:de istället för den 29:de....

Kunde inte annat än skrattande hålla med honom.... Fördelen är ju att han inte blir äldre....

Nu forsätta packa...

Lappland imorgon kl 06.00 startar vi....

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Åh? Ska du åka norröver? Länge ..? Och köra själv ..?

Leina sa...

Elisabet: Ska till mamma, Bosse kör, Bill ska också med Belinda ska vara hemma och sköta om Kajsa... Bosse måste vara hemma innan den 4:de så det blir inte så länge...

Mian sa...

89... då är det ett s.k. samordningsnummer.
Läs här: http://www.skatteverket.se/download/18.3dfca4f410f4fc63c86800016382/70702.pdf

Leina sa...

Mian: Tack ska genast kolla upp...