måndag 5 juli 2010

Sista ensamma dagen på ett tag

I lördags, när det var tryckande varmt och strålande sol meddelade kollegan J att hon skulle komma hem till mig med fika och våldgästa mig... Väntade och väntade, inte svarade hon i telefonen heller... Så jag gick ut på stan, Först Whasington Olsson för att köpa två skivor entrecôt till middag (tänkte att J ville äta med mig, det ville hon)... Sen lämnade jag igen filmer jag hyrt... Gick upp till chokladbutiken på gågatan... Alltid lika trevligt, pratade länge, länge med hon som äger butiken... Köpte 70% choklad från sydamerika, ett kollektiv av kvinnor som rymt från sina män som misshandlar dem... Så gott och sinnlig den chokladen var... KALLARI heter den... Titta på länken... Då ringde kollegan J... Jag lyckades övertala henne att fika i min lägenhet som liknar en bastu inte var en bra idé... vi kom överens att köpa var sin dricka och fika i någon park.....
Parken blev en stentrappa som leder ner till Bäveån... Svalt, relativt tyst... Härligt... Där satt vi på den svala stentrappan och såg vattnet flyta förbi, tyvärr med en hel del skräp, papper och ölburkar.... På en sten tre meter ifrån oss satt en fiskmås... Tittade lite misstänksamt på oss... Men beslutade sig för att det var ett bra ställe att sitta på... Vi var nog inte så farliga ändå....
Senare på kvällen, entrecôt, sallad, tzatziki och vitlöksbröd... Som avrundning blev det naturligtvis jordgubbar....
Härlig dag...

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Som en tavla nästan ..., och här är fortfarande subtropisk värme och jag överlägger med mig själv om jag ska ta cykeln och susa iväg till stranden för ett kvällsdopp?