söndag 14 november 2010

Idag har jag köpt en kökslampa

Hallen innan..... Hallen efter... Finns det inte kort på än... Hinner inte fota... Bara jobba... =D

på Bauhaus... En sån där stång med fyra spotlights.... Blir bra...
Nu är halltaket målat, tapeterna nerrivna, väggarna spacklade och första lagret grundfärg är målad.... Det mesta har faktiskt sonen gjort... Jag har målat och spacklat klart idag... Man ser var man "glömt" när första lagret grundfärg kommit på... Så det var planerat.... =D
Nu är jag trött på riktigt... Längtar inte ens efter jul... Alla mina julsaker är i huset nerpackade i lådor, tror inte att de kommer upp till jul i år... Hinner inte....
Matsalen är färdigspacklad dags för sista putsningen, avtorkningen sen måla... Det börjar sakta hända saker... Elektrikern skall fixa elen till köket och källaren... Sååååå, jag har skurat lilla hallen (man ser den genom dörren på fotot) med salmiak idag.... Trött... Har ingen aning hur jag skall nå ändå upp i alla vinklar och vrår.... Det löser sig...
I går sa GÄ plötsligt (han har haft en lite negativ inställning sista tiden, fast det är jag som lagt ner mesta jobbet)
- Det är ett fint hus.... Det är verkligen ett jättefint hus...
Det blir nog det.... Tillslut...

2 kommentarer:

UllaMona sa...

Förstår att du blir trött, jag blir trött bara av att läsa allt du gör, men fint blir det.
Kram

Leina sa...

UllaMona: Jo jag är trött... Men samtidigt finns det en tillfredsställelse med att jobba på sitt eget hus.... Skall snart flytta in... Hur nu det skall gå till.... Kramen värmde...