torsdag 18 november 2010

Kalla fingrar....

Åkte till huset för att måla hallen och matsalen....

GÄ hade slagit till en spik "som stack ut för mycket"????? Det medförde att jag var tvungen att spackla om hörnet som spruckit upp....

Hallen då? Ja men där hade Gä så finnurligt satt upp en list på väggen mot källaren.... så där fick jag spackla....

Kanten vid trappen, ja där orkade GÄ inte sätta någon list så vad fick jag göra... Just det... Spackla....... Där måste man dra med fingret... Gudars vad jag frös....

Du måste måla taket i källaren innan elektrikern kommer....
Så jag gick ner för att skura taket (vilket är ett måste).... Upptäckte att elektrikern redan börjat dra sladdar och satt upp dosor... Skiter jag i... Målar friskt på lördag....

Sen fick jag skäll för att jag var så sur....

Det var jag... Mest svimmfärdigt trött... Men också ganska sur... På att ständigt behöva "laga" när GÄ varit i farten... Samt att behöva göra panikinsatser eftersom GÄ meddelar lite väl sent att saker behöver målas ........

Nu skall jag i alla fall sova... I morgon skall jag inte åka till huset... I morgon skall jag ha en kväll ledig...

Inga kommentarer: