söndag 21 november 2010

Resultat i huset på kullen

- Jag vill att du tänker dig in hur det skulle bli om vi tog bort väggen mellan vardagsrummet och matsalen.... Sa GÄ till mig... Så jag satte mig ner på en av de två stolarna som vi har där... Klart att det skulle bli bra, luftigare, ljusare... Att man måste sätta in en stålbalk är en annan sak... Väggen är bärande, eller delvis bärande, enligt GÄ.... Mer jobb, mycket mera jobb och jag skall snart flytta in... Hua... Medan vi satt där sonen och jag avslöjade jag hur kvinnor får sin vilja fram för sonen... -Första gången vi var i huset GÄ och jag föreslog jag att man skulle ta bort den väggen... Men nej, det gick inte alls... Oj, oj, oj så svårt det skulle vara.... Golvet skulle behöva bytas eftersom det skulle bli ett hål där och taket då... Hur skulle man göra med det... Nu sitter jag här och funderar över GÄ:s förslag om att ta bort väggen... -Man ökar lätt husets värde på så sätt... =D Ler stort.... Man kan se sonen måla med pensel runt lister, golv och fönster.


Matsalen snart färdiggrundad... Tre av väggarna skall vara gräddvita, den fjärde, den som vätter mot grannens Friggebod skall jag marmorera i Carreramarmor... Det kommer jag att göra när jag bor där... I lugn och ro, med stillsam musik i bakgrunden.


Elementet i hallen som såg mycket värre ut i verkligheten än på kortet... Har tvättat det två gånger med salmiak... Det är ett väldigt djupt element vilket innebär att det är jättesvårt att måla... Satt där i min ensamhet i veckan och målade... Upptäckte att det var en massa röda ränder på den grundade väggen... ??? Var det penselns röda skaft??? Näää.... Det var mina blödande knogar... Tur att det gick att tvätta bort med vatten och sen hämtade jag lite plåster...
Idag fick det motsträviga ellementet sin grundfärg, samma gräddvita som skall vara i matsalen... Kom på att jag kunde ta en av de smala, smala skummgummirollarna som jag köpt på ÖB... De fungerade helt perfekt... Inga mer blödande knogar... Tills plasthandtaget gick av... Hoppas, hoppas att de finns kvar....
Grundade även elementet i matsalen.... Smalare, krångligare.. Fick använda mina fingrar som penslar, massor av färg och trixa... Elementet i vardagsrummet har ännu trängre mellanrum... Funderar på att köpa en sprayflaska...
Det ser ut som ett elände i huset på kullen, snart har jag inget mer att måla... GÄ får allt lov att sluta ha mysigt i jaktskogen och börja arbeta så jag har något att göra... Lilla sovrummet är utan väggar o golv, hallen uppe är utan väggar precis som vardagsrummet....
Skall snart flytta in jag....



Inga kommentarer: