måndag 23 juli 2012

Grillfest på sommarens enda soliga dag....



Champagnbål med en isring av mynta....

I lördags hade vi grillfest med kollegor, innan de kom satt jag ute och solade nästippen... Hade förberet mig i några dagar med att fixa tillbehör och en rosa laktosfri tårta...


Hon som gillar rosa fyller 50 om en månad... Föga anade hon vad vi planerat... Istället för den obligatoriska blomsterkransen fick hon en rosa "fluff" tiara att ha på sig hela kvällen... Hade hon det frågar sig vän av ordningen??? Japp, det hade hon... HELA kvällen... =D


Sedan fick hon en papperskasse full med paket inslagna i rosa papper.... I paketen låg det en hel skrälldus med rosa "bra att ha saker"... Inköpte i Grebbestad, Tanum, Göteborg, Helsingborg och Båstad.... Det finns mycket rosa saker i handeln... =)

Kvällen gick i skrattets tecken.... Som det brukar vara när vi träffas... Tänk att det var sol och nästan varmt hela dagen. När maten och tårtan var uppäten gick vi in till värmen, pojkarna tog fram gitarrerna och underhöll oss med sång modell egenkomponerade... De är faktiskt jätteduktiga...

Plötsligt hade det blivit dags för uppbrott... De hade fixat en taxi som hämtade dem, jag kröp upp i soffan och startade tv:n (undrar varför), började se en film... Plötsligt ser jag på klockan i matsalen... Den var 4!!!!!! FYRA!!! Då jag såg det fick jag plötsligt vansinnig lust att gå och lägga mig.... Tyvärr så vaknade tant kl:7, tre timmars sömn är lite för lite.... Söndagen gick i vilans tecken, men det är ju det söndagar är till för.... Att vila...

Ute är det grått och stormar....




Inga kommentarer: