fredag 20 juli 2012

Sånt som måste göras

8 kg... Så mycket väger min mortel....


Igår putsade jag alla fönster, nästan alla fönster sonen avstod fönsterputsning i sitt rum.... Sen så kan jag ju inte öppna balkongdörren uppe så där kunde jag inte putsa utsidan... En ny balkongdörr står för övrigt i garaget, där har norrmannen dumpat den och inte gjort något mer... Hej å hå....

Sonen satte upp de resterande rullgardinerna, tre har jag fått av en vän och den fjärde köpte jag på IKEA... Idag måste jag tvätta, förbereda för morgondagen då det "bästa folket" kommer hit... Två av dem är laktosintolleranta så jag måste (inte måste) fixa så att de kan äta utan att få ont i magen... Har börjat med att sila LF youghurt till tzatziki, ska baka lite bland annat baguetter till vitlöksbröd. Provbakade igår, lätt och vansinnigt gott... Hoppas bara på att regnet håller sig borta, verkar lovande men man vet aldrig, om det regnar så skippar vi grillen och startar spisen... Allt går... Måste nog diska och dammsuga idag med... Blev lite måsten i alla fall. 

Inga kommentarer: