söndag 29 juli 2012

Vädergudarna är verkligen med oss


På sonenes födelsedag ställde jag mig och bakade rabarbbullar och baguetter.... Fort var det gjort... Gott var det också, baka var inte så besvärligt med ond rygg.... Stå och ligga går jättebra... Och måste erkänna att det känns ganska bra idag. Det lönar sig att ta det lugnt...


Måste erkänna att jag var lite tveksam till att äta ute, solen stråååålade från klarblå himmel, men han som fyllde år ville absolut sitta ute. Så vi dukade upp och de nyinköpta vinglasen från IKEA bars ut. De jag har köpt för att användas just när man skall äta ute. Mina Chatau är inte till för utomhusbruk, lite stingslig där...  Vi (Sonen, jag, han jag var gift med och hans sambo) satt ute med värsta coola looken, solglasögon på.. Sonen lånade mina Ray Ban eftersom han inte har några... Solen sken och vi njöt av god mat och underbart väder. Det fläkta lite där vi satt på kullen så det var inte för varmt, bara superhärligt...



Tårtan som var helt sagolikt god hade hon som är sambo med HJVGM gjort... Den riktigt smälte i munnen... Paket öppnades, sonen fick pengar av oss så han kan köpa egna solglasögon... Det uppskattades... HJVGM fick en flaska rött av mig och en helt fantastisk vintage uppblåsbar arméns flytväst av sonen som han hittat på en antikaffär... Alla födelsedagsbarn var nöjda.... Innan de skulle åka hem ville de hjälpa till med disken... Men jag meddelade helt enkelt att lördagen skulle inte ha lika fint väder... Åska och regn hade de förvarnat om, så då var det en perfekt dag att diska...

Idag söndag är det fortfarande disk i köket.... Vi gjorde annat på söndagen vi.....

Inga kommentarer: