onsdag 11 juli 2012

Solen skiner och jag är sugen på glass...

Men jag ska ju gå ner i vikt var det tänkt så glassen får vara....



Bjöd en kompis på middag i lördags.... Alla kanalen ville inte riktigt fungera som de ska, det vill säga de syns inte alls... Efter sju sorger och åtta bedrövelser så hörde jag ett... -Jag har fixat det!!!!! Inte är det snyggt.... Men det fungerar, så numera hänger min luffarslöjdsampel i fönstret och tvantennen ligger där nästan som värsta hängmattan...




Tisdag var jag som vanligt på gymmet kl. 08.00.... Duschade snabbt, gick med lika raska steg hem (lyckades bli svettig igen). Gick efter en liten stund till Centralstationen och ladde mitt busskort, väntade 15 min på bussen fick byta på Torp sen bar det av mot Gbg för att träffa hon som bor i bushen... Vi lyckades med konststycket att hitta varandra på Nordstan efter lite krångel... Sen gick vi till Lush för att köpa shampo, vände tillbaka för att fika på American bakary... Vet inte varför jag alltid hamnar där (jo det vet jag)


Vi konstatedade lite fnissigt att det blir inte bättre än så här.... Hur vi än bär oss åt... Vi återvände till Nordstan eftersom "sonen" inte hade tittat klart. Jag försöker undvika Nordstan så mycket jag bara kan får nästan andnöd av alla människor... Vi Gick vidare mot Avenyn och de smågator som jag föredrar... De med de många små affärerna... Designtorget hann vi med innan de var tvungen att bege sig till parkeringen där skjutsen till husvagnen väntade... Eftersom min höft börjat krångla igen så ville jag inte gå hela Avenyn upp till Posseidon, så vi valde att säga hej då framför "Köpparmärra".... -Men!!! Hur kramas ni??? Man måste ju göra det ordentligt!!! Sa äldsta dottern och tittade lite förnärmat på oss... Vi kramades igen lite mera ordentligt... -Vi vill inte säga hej då! Vi låtsas att vi snart skall ses igen... Svarade hon som bor i bushen... Vi vinkade och gick åt vart sitt håll... Jag vände mig inte om..... Tror inte hon gjorde det heller.... Vi låtsas att vi snart skall träffas igen....


Slog dottern en signal och vi stämde träff på Lagerhaus.... Sen åkte vi spårvan och spårvagn till Vasastan (tror jag) Där det låg en grekisk restaurang.... Vi åt gott och drack vitt vin till.... Dottern ville ha lite Halloumi....

Blev full i skratt när jag fick se hennes tallrik.... Man ser spåren efter brödet som hon torkat upp oljan och vinägern med.... Nomnom.....


Det skulle regna på tidsag.... Det gjorde det, i fem minuter... Solen sken där vi satt och spårvagnar rasslade förbi där vi satt... Vi pratade om allt möjligt, skrattade och pratade allvar om vart annat...


Glasögonen har hon inhandlat på Beyond Retro där hon jobbar... Jag tycker att de var hur läcker som helst... Plötsligt fick jag lite brottomt... Ville inte missa bussen hem... Det gjorde jag, när vi kom till Centralen så hade jag fyra minuter på mig... Beslutade mig för att det var viktigare att hinna på toan... Så bussen fick gå, tåget skulle gå om 40 min så vi tog ett glas vitt satte oss och pratade lite till....


Nackdelen med just det tåget är att det stannar i Uddevalla sen måste man vänta i 30 min på bussen till Munkedal... Men luften var varm och det regnade inte... 22.50 var jag hemma.... Trött, nöjd och lite nedstämd.... Bra dag...


-Vill du följa med till Fjällbacka, jag ska till frissan???? Klart jag ville... Till Frissan för att köpa shampon, balsam och andra hårprodukter... Sen åkte vi vidare längst kusten

Sportshopen i Grebbestad.... Som de byggt ut... Har blivit MYCKET sämre, inte lika billigt... Men som Hon som har fläder torrt konstaterade... Norrmännen tycker att det är billigt.... Vidare in till Grebbestad, där tog vi ett fika på det mysiga caféet som ligger insprängt bland alla hus....

En bra dag.... Full med intryck och goda samtal... Så idag gick jag ner i källaren och började sopa och skura golvet som jag skall börja måla.... Helt genomsvettig och ont i ryggen.... Men nu är jag igång i alla fall...

Inga kommentarer: