fredag 13 juli 2012

Fredag den 13:de

Brukar inte bekomma mig det minsta.... Har inte otur eller att det händer något speciellt... Som tur är... Men inatt har jag inte fått sova mycket... Läste länge, somnade vaknade efter en halvtimme... Läste lite till, somnade... Vaknade av att det ösregnade, katten som jamade, mera ösregn, kissnödig, katt som jamade.... Så höll det på.. Är duktigt seg i huvudet idag.


På "bron" (man säger inte så här nere) står rosenpelargonen som härstammar från en över 100 år gammal planta... De brukar alltid dö för mig, men titta... En liten, liten röd blomma på gång, det är första gången jag någonsinn fått dem att blomma. De brukar dö och så får jag nya skott av mamma... Den praktvfulla pelargonen till höger kommer från samma ursprungsplanta (tror jag). Han jag var gift med kom med två sorgliga exemplar av blommor och undrade om jag ville ha dem... Så jag klippte ner dem satte stjälkarna att rota sig i vatten planterade i en ny kruka och satte ut den... TITTA!!!! Så då kastade jag ut de somn stod inne i köksfönstret oxå... Måste ge dem ny jord bara... Mental anteckning... Plantera om rosenpelargonen.....

Inga kommentarer: