lördag 6 oktober 2012

Äntligen som jag har väntat...


Vaknade till solstrålar som letade sig igenom dimman.... Solen har lyst upp min dag... Började med att med hjälp av den finurliga äppelplockarmojängen, en påse med plasttänder på en lång pinne, plockat en hel skrälldus äpplen. Några skall bli äppelchutny, några skall jag ta med mig till skolan... Ringde till grannen M för att fråga om hon ville ut och gå. Hon var på väg ut med hunden... Vi gick till Munkeland, ca: 2-2,5 km bort... Handlade lite på loppis... Läs, julpynt modell äldre... Sen gick vi in på Hemköp och handlade lite saker... Läs färsk kyckling, Westfalsik skinka samt siktat dinkelmjöl... Nu är jag hemma, skall värma pizzabitarna som blev över igår och njuta av solen som inte gått ner än... Imorgon skall jag åka till Gbg med Kompisen T som skall hämta sina kids... Men först koka äppelchutny.... Gotta...

Inga kommentarer: