fredag 26 oktober 2012

Helg på jobbet

Mamma och vår apa som är en grön markatta... Som jag saknar honom....

Sitter på jobbet, har slutat för två timmar sen. Jag och kollegan K skall åka ut på Torp och titta lite, kanske shoppa... Sen skall vi äta middag där ute, bara för att. Men kom på att det är lönefredag så vi får nog trängas. Är helt slut, har varit en vecka fylld med "händelser" saker som måste redas ut och åtskilliga kontakter med föräldrar. Veckan avslutades med ett märkligt samtal från en mycket upprörd förälder som.... Ja.... Ni vet tystnadsplikt... Försökte i alla fall tala om att man kunde rita på  bilden fast man kanske hade dyskalkeli.... Faktiskt... Helt sjukt samtal... Avslutade det hela med... NEJ JAG JOBBAR INTE NU!!! Så avslutade jag samtalet.

Men nu är det helg... Kollegan K sitter vid sin dator och jobbar på för fullt, vi har inte brottom... Hemma brummar värmefläkten så det är inte kallt när jag kommer hem.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Pv har också kommit hem och varit totalt slut på. Elever som inte kommer alls .., eller som kommer släntrande långt efter att lektionen har börjat .., jag fattar inte hur ni orkar!

Leina sa...

Ska jag vara ärlig, inte jag heller... Fick dessutom veta idag att de hade planerat att vi skulle jobba 1 dec och ha öppen dag på skolan... 1 dec... DET ÄR EN LÖRDAG!!!!! Blir så trött...