måndag 8 oktober 2012

Sen kväll


Måndagar är långa dagar, kommer hem runt 18,00.... Mörkret sänker sig snabbt och ljus är något som inte är långlivade i det här huset. Just nu brinner iofs bara 4 värmeljus och ett ljus i lampetten, vilket ger illusionen av att det är två ljus som brinner... Måndagar har jag ena veckan två lektioner och den andra två lektioner... Den sista lektionen för dagen slutar 10.30 vilket ger mig några timmar att betygsätta, skriva rapporter, städa eller annat som lärare måste göra... Priset är två dagar som är så fulla med lektioner att jag nästan är medvetslös när jag kommer hem... Tisdag är ena dagen fredag är den andra... Ibland känns det som om lektioner är det som är minst viktiga i mitt yrke... Men det är ganska skönt att börja vecka lite soft... Fast det är mindre kul att vara så trött att man knappt vet vad man heter på fredag (och då slutar vi 14.00)

Hittade just lite torkat renkött i kylskåpet... Funderar på att mumsa i mig lite så här i mörkret....

Undrar just hur sonen har det, har inte hört av honom på några dagar.... Jag tar det som ett gott tecken...

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, det är lite komplicerat det här madame .., "tisdag är ena dagen fredag än den andra ...".

Hmmm ...

Leina sa...

Som jag svimmar av trötthet. Inte alls komplicerat.