lördag 20 oktober 2012

Tittar tillbaka

Oktober för nästan exakt ett år sen... Läser i min dagbok att jag målade hallgolvet uppe och köksåpsdörrar medan vi tillbringade helgen i hanjagvargiftmeds lägenhet (han jobbade)... Idag, sitter jag med datorn i knät, katten bakom datorn (värmer gott)... Tittar ut på de gula löven på träden som finns långt där borta på den andra kullen, mitt emot kullen där huset ligger. Det regnar är 11 grader varmt. Jag ska bara ta det lugnt efter den fruktansvärt slitiga veckan, det lär jag behöva för nästa vecka måste jag använda all tid som inte är lektionstid eller konferenstid till att skriva omdömen om alla åk 9 elever (fem klasser)... Men nu har vi fått Unikum till att fungera med rätt hastighet så det ska gå... Förr kunde man skriva om tio elever och det tog nästan tre timmar eftersom det tuggade på när man skulle spara... Vi blev nästan galna..

Tror jag skall baka baguetter, se på fillm.. The black swan, ligger i det blå skåpet och väntar på mig. Vila, vila, vila... Må gott... Det är min plan för den här helgen. Ingen dålig plan tycker jag.

Inga kommentarer: