söndag 3 november 2019

Grått, blött och blåsigt


De ser arga ut men de är bara trötta och undrar antagligen varför jag pratar med dem och vill att de tittar upp. 😊

När vädret är som rubriken, då är det skönt att få sällskap i soffan, läs schäslongen. Konstaterar att de upptar 2/3 av bredden, men det är ok vi ryms och har det mysigt. Varvar morgon-tv på fyran med att tvätta, fixa örterna jag plockade in i går och stökar i köket. 

Tar det lugnt, imorgon är det dags att gå upp tidigt igen. Får ofta höra hur snäll jag är som tagit hand om två osociala katter som inte ville ha något med mig att göra. Ser det mer som att jag haft tur som fått dessa två underbara numer supergosiga katter som bor hos mig. Eller att jag bor hos dem om man använder deras sätt att se det. De vill nästan alltid ligga nära mig. Det enda negativa är att de inte har lärt sig att när matte är ledig så skall de inte väcka mig klockan 5 på morgonen.

När jag tänker efter så vet de nog att jag är ledig, de bara struntar i det. 😼😻😻

Inga kommentarer: