lördag 9 november 2019

Vänder blicken bakåt


Helsingfors och besök hos sonen och hans sambos splitternya lägenhet. Då jag säger splitterny så menar jag det, en titt på bilder nedanför beskriver exakt vad jag menar. Godis vi mumsade på som inhandlades hos grönsakshandlare är sockerärtor. Jo vi har det i Sverige med men ärtorna är inte lika stora. Tro mig jag har sökt... Spela spel och knapra på ärtorna som jag lärde mig öppna i ett nafs var mysigt.


 Balkongen som rymde en fåtölj och en tvåsitssoffa tillbringade vi mycket tid i denna varma härlig sommar. Den är helt inglasad vilket var härligt eftersom man hade bra utsikt. Man kunde också dra undan överdelarna så det fläktade skönt när man satt där med en lonkaro eller bara satt i stillheten och läste en bok. Stillhet... Ja på kvällarna eftersom på dagarna var omgivningen full med hårt arbetande byggare




Inte vackert just nu men det kommer att bli bra med en fin innergård. 3000 lägenheter byggs i det här området i centrala Helsingfors och intill har de skapat en ö där 3000 lägenheter till skall byggas. Det var byggen överallt i Helsingfors, en riktig byggboom med andra ord. 

Den här vyn kommer att inom en snar  framtid byggas bort, men just den här sommarn kunde vi njuta av havsutsikt, ja, ja, salt vatten i en tunn strimma.. 😃

Inga kommentarer: