fredag 1 november 2019

HJÄLP JAG KAN INTE GÖRA INLÄGG PÅ MIN BLOG!!!!

Hur jag än försökte, provade de två @ jag använder... Icke, kontaktade Elisabet som är proffs fick några bra tips, icke. Provade och provade, tänkte och tänkte... Sökte efter tänkarmössan, kom på att jag inte har någon. Tillslut, när skapade jag bloggen? vilken @ använde jag? Jobbets.... Vänta nu, de har ju ändrat, jag har två jobb-@ kom ihåg den gamla med mitt andra efternamn VOILA! Här är jag äntligen. Var stressigt ett tag, ville inte förlora den här bloggen också. 

Ledig, haft en hektiskt period på jobbet som alla andra lärare har men nu skall jag ta tillbaka mitt liv. 
Operationen och rehab har gått fantastiskt bra, ja rehab håller jag på med fortfarande. Men mår gott och får nästan sova på nätterna, är piggare och gladare. I somras när jag hälsade på sonen i Helsingfors gick vi ofta över en mil om dagen och jag klarade av det, stor lycka. 

Vi hade utbildning på brandstationen i onsdags, återigen lyfte de hur viktigt det är med seriekopplade brandvarnare om man har källare och två våningar på det. Det har jag tänkt fixa varje gång vi haft liknande utbildning. Den här gången åkte jag direkt till JULA och köpte 2X2 brandvarnare som är seriekopplade, 4 stora magneter till som man med superstarkt dubbelhäftande tejp och fäster på brandvarnaren och i taket. Det var en av sakerna de hade upptäckt, att när batteriet är slut så tar man ner brandvarnaren byter batteri men sätter inte tillbaka den. HÄPP! Det blir enklare med magneterna... Så nu ska jag gå och fixa det. 


Gjorde en blixtvisit till Göteborg igår och besökte HKPSM   https://studiohpksm.se/ som enligt dottern skulle ha en grymt god risotto. Var lite tveksam, risotto är lite knepig, kräver TLC.


Mysig inredning man känner sig nästan som man är hemma hos någon, rekommenderas varmt.  


En tallrik kantarellrisotto som var bland det godaste jag ätit, vi är rörande överens om att dit skall vi igen. Mysigt är det också, trevlig personal och ibland har de uppträdande. Titta in på deras hemsida som jag länkat ovanför. Det ska va gött å leva. 

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Kul att du är igång igen!