lördag 28 juni 2008

En i sanningen annorlunda dag.....

Saker vi sällan gör.... Åker upp till Torp tillsammans alla tre, men idag skulle sonen dit och jag hakade på. Döm till min förvåning, dottern ville oxå med. På bussen upp klagade jag på att jag försökt hitta kläder på rean inne i stan men nääää, ingenting dög....
-Jag kan hjälpa dig!!! Säger dottern..... HJÄLP!!! Vi har inte riktigt samma smak...

Vi strosade runt på olika affärer och dottern plockade fram det ena efter det andra...

-Men förstår du säger jag suckande, kläder idag är inte gjorda för kvinnor med STOOORA bröst... Titta.... Sen visade jag dottern vad som händer med kläder som är sydda i "moderna" snitt.... Antingen hamnar avskärningen på bröstet eller så hamnar de under bröstet och då täcker delen som ska vara över bysten knapt så de täcker bröstvårtorna... Dottern påstod att det var tvärtom, att alla kläder var gjorda för stora bröst så hon inte kunde ha dem....

Efter en liten stund hade jag ganska brutalt överbevisat henne genom att helt sonika dra på mig kläderna i affären (ja jag hade ett linne på mig)...

Men på Indiska hittade både jag och hon en hel del kläder, jag hade börjat misströsta för att i affärerna fanns det bara S eller XS.... In i provhytten, vissa kläder ratade jag direkt, även dottern såg bekymrad ut mellan varven... Hittade till slut tre plagg som jag köpte....

Vi kom överens om att jag alltid skulle ha dottern med mig och att hon skulle plocka ut mina kläder åt mig.... Fördelen är att jag plötsligt äger kläder som jag aldrig skulle ens titta åt om jag gått själv.... 500 kr gick två klänningar och en blus på... Billigt tyckte jag....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Olika faller ödets lott. När jag ska köpa kläder tycker jag det bara finns L, XL och XXL. Själv behöver jag XS :-) Eller också får jag söka på centilong, men jag vill inte ha "barnkläder" när jag är över 50!

Leina sa...

anitha: Ha ha ha.... Vi kanske skulle byta shopparställen...