söndag 29 juni 2008

Tack gode Gud för webbradio

Igår hade jag två val....

  1. Lyssna på Lars Winnerbäcks sommarprat.
  2. Tillbringa dagen med bägge ungarna på stan/Torp.


Jag valde det andra, men hela tiden gick jag omkring och tänkte... "Jag vill verkligen lyssna på Lars W, jag vill verkligen det". Samtidigt njöt jag av den enkla samvaron med ungarna. Det var en ovanlig dag, det har jag skrivit förut men det tål att upprepas. Det var en riktigt varm om hjärtat och glad dag.... Men då och då tänkte jag, "jag vill lyssna på Lars W".


Söndag morgon, sonen brukar ilsket muttra när jag fikar i rummet och tittar på morgon-tv. Så den här söndagen satte jag mig vid datorn... Laddade upp Lars W:s morgonprogram... Lyssnar på hans ord som klär av honom totalt, visar upp en sida som hans texter antytt.... För en stund sen påstod han att Staffan Westerberg inte förstört vår ungdom utan berikat vår generation med en rejäl dos av vemod ..... DET hade jag kunnat klara mig utan... Det var en svår uppväxt att behöva se Staffan W och hans dockor på tv, som enda tillgängligt barnprogram. Så det så....


Men det är klart att den nordiska vemodet är något vi har med oss från modersmjölken.... Det är kanske därför jag ibland har den där obehagliga känslan av att inte riktigt passa in....
-Leina varför bor du där uppe... Du borde flytta ner till oss här i Skåne, det är för mycket latino i dig för att du ska passa där uppe..... Sa en gång en bekant till mig.... Hon kanske har rätt, det är för mycket latino i mig... Ha ha ha ha... Men då är nog inte Bohusläns klippor rätt ställe för mig heller... Här nere är både naturen och människorna kärva, lite som i Västerbotten... Det är igenkännande.... Tryggt....

Och lationLeina ruskar ilsket på kroppen och vill ut....


En av många favoriter.... Köp Gaudava.... Cd:n alltså.....

3 kommentarer:

Visionary soul sa...

Jaha, såpass... han var värd att höra ändå, Winnerbäck... låter som om jag får ge honom en chans ändå, nu när semestern ger mig tid att lyssna! :-)

Hoppas du haft en latino-dag idag! :-) Kramar!

Leina sa...

vs: Ja det tycker jag, han var tankeväckande.... Nej, suck! Ingen latino-dag... Tvättstuge-dag.... Inget glamoröst alls..... Kram tebax!

Turtlan sa...

Jag kör med lyssna i efterhand på nätet! Så bra så!

Å jag har njutit av Bohusläns klippor i dagarna tre. Pratat med en och annan men de var säkert turister också *L*.

När vi körde lite fel till badplatsen idag så hoppade jag ur bilen för att fråga om vägen.... och fick svar på bredaste värmländska.

Ha det gott!