fredag 27 juni 2008

Lönedag.....

och retroaktiv lönehöjning för april och maj i kuvertet..... Gôtt!!!! Tusen ärenden, bland annat skulle jag skicka iväg "hon som bor i bushens" födelsedagspaket med bussgods.... Väntade hemma, genom att diska och slänga i mig lite lunch, på att klockan skulle passera "lunchstängt"... Glad i hågen gick jag iväg mot järnvägsstationen, av någon mystisk anledning ligger bussgodset där.... Med tindrande ögon närmade jag mig dörren, bara för att upptäcka att de har lunchstängt mellan 13.10 och 14.10.... Det var många minuter kvar innan de skulle öppna.... Då slutade mina ögon att tindra.....

Gick till Pressan för att köpa en latte... Satte mig utanför, milda vindar blåste håret som jag idag inte satt upp, in i mitt ansikte, fastnade i mitt läppglans.... Men vad gjorde det.... Tittade upp på himlen, längre bort var det alldeles svart.... Mörka, mörka moln närmade sig Uddevalla... Hoppades bara att jag skulle hinna hem innan det började regna.... När kaffet var urdrucket tog jag servetten för att torka mig om munnen... Då såg jag texten "Du ser stark ut idag".... Blev först förvånad, trodde att det stod något om kaffet först... Att det hade varit starkt... Läste en gång till och det stod verkligen "Du ser stark ut idag".... Kände mig stark, blev riktigt glad... Tänk så lite det behövs för att man ska bli på bra humör....

Gick runt stationsbyggnaden, fotade lite... När jag kom runt upptäckte jag att de (han) hade öppnat lite tidigare... Gick in skickade paketet, bara 100 kr, betydligt billigare än att skicka med öhhhhhh!!! Posten eller??? Vad heter det numera???? Kassaservice är ju bara till för pengatrasaktioner inte frimärken och annat tjafs...


Nåväl ringde upp "hon som bor i bushen"... Det gick inget vidare, hörde henne knappt i luren... De var i Ö-vik... Dålig mottagning.... Ja visst ja, de skulle till Jönköping och byta husvagn.... Lite surt känns det allt att hon är så nära och inte kommer förbi... Men, de har en husvagn på bilen ner och en husvagn på bilen upp... Lite bökigt att börja kuska landet runt för en kaffekopp.... Nä det får vi ta någon annan gång.... Gick med skyndsamma steg hemåt, handlade det sista på Willys sen de sista jordgubbarna och vårlöken av en trevlig tjej som sålde närodlade produkter på gågatan..... Hann hem innan regnet kom..... som aldrig kom.

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Njutbar läsning rakt av!

Ingela sa...

Jönköping...gu' va' jobbigt för att byta husvagn, Jag köpte min på Borggatan.

Turtlan sa...

Tänk att en rad på en servett kan ge en härlig lite upplevelse mitt i vardagen :-))

Leina sa...

elisabet: =D Du e för goooo....

ingela: Kan inte annat än hålla med dig. Men ska man ha superspecial... Så får man bege sig... =D

turtel: Ja, ibland glömmer jag att det är det enkla som förgyller livet. =D