lördag 21 juni 2008

Naturligtvis åt vi efterrätt oxå

Tyvärr så blev bilden suddig... Kan bero på akut socker abstinens.... Jag bytte dag.... Så iveckan var fredag "sockerdag" och i morgon lördag får jag vackert vara utan godis... + Jag måste gå minst en mil helst två..... Om den var god... Jaaaaaa det var den.

Var tvungen att ta ett kort där man ser hur stor den inköpta marängen som var stommen till "jordgubbstårtan" var. Som ett mindre barnhuvud.... Det var inte äckligt.... Men som sagt var imorgon blir det absolut inget socker... Fröken, fröken är ganska nöjd med veckans sockerintag. Vad den kostade? Endast 25 riksdaler... Vill bara påpeka att den inte ligger på en assiette utan på en rejält stor mattallrik.
Hoppas ni har haft en bra midsommar där ute i Sverige.... Det har vi haft... Tagit det lugnt, sett på film... Ätit gott....

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, du Leina ...,jag har varit med om mitt livs bästa midsommarafton.

Leina sa...

elisabet: Ja men då får jag ringa och höra hur du haft det.... =D