onsdag 1 juli 2009

Bakom mig står två herrar och tjötar

Västerås, kom tidigt till Big power meet området... Tältet fick vi upp efter viss möda, instruktionerna råkade vara borta... Köpt på ÖB, men med gemensamma karfter lyckades vi få upp det. Madrassen är uppblåst, sängkläderna utlagda... Det är oroväckande kyligt??? Nätterna har ju hittills varit outhärdligt varma i över en vecka. Enligt prognoserna skall det bli varmare och varmare... 29 grader på lördag... Hua...

Här är det massor av människor, nästan alla jobbar som små bävrar för att få upp sina stånd, vi hade några pallar att ställa upp med bordsyta på. Fort var det gjort, Ka klarade av det själv. Vi gick en sväng Ka skulle visa var vi skulle bada sen, Mälaren, vackert så det nästan gjorde ont vattnet var ljummet... KA badade, jag hade inte någon baddräkt med mig men vi hade ju badat utanför Töreboda tidigare så jag var nöjd. På vägen hem plockade jag två klasar fläder den lade vi i blöt i lite gin, gudars så gott det blev.. Nu har vi smaksatt hela flaskan. Nu ska jag sluta skriva och vara lite social... Det är mäktigt med alla vackra amerikanare som glider förbi i regnbågens alla färger, många i pastell helt makalösa.. Foton kommer när jag kommer hem... Nu ha de gott där ute i världen... Jag ska snart krypa till kojs i tältet...´Den som ser ut som en blå igloo...

2 kommentarer:

Carina sa...

Hej Leina.

Nu är du nästan hos oss, rättare sagt ni är. Eventuellt kommer vi att åka en sväng till Västerås, beroende på vädret och inspirationen rent allmänt.

Var är ni och på vilket av områdena? Tänkte om man vågar komma och säga hej. Ser du någon med två papegojor (våra alltså) är det troligtvis jag och kär make som också kallas KA och heter Karl-Axel med Kurt och Mannfred ute och kikar på begivenheten.

Kungsängen är ca 40 minuter från Västerås och när jag bodde i Hallsta (Hallstahammar) var det en självklarhet att vara med om Power Meet (hette den då).

Man vet ju aldrig men om säger om så ses vi kanske.

Kramar Carina

Leina sa...

Men så roligt... Vi bor faktiskt inne på området... Kolla på marken. 182-183 är de platser vi har.. Det står en svart silvrig GTO med orange linje på....