onsdag 8 juli 2009

Humöret är som vädret

Ömsom sol ömsom regn.... Känns lite småtrist just nu, diskar, handlar och lagar mat... Orkar inte städa... Igår kom dottern och vännen E sent (dottern hade jobbat i Gbg), E knackade på min dörr och frågade om hon fick komma in... Klart hon fick, jag hade inget speciellt för mig... Dödade monster på datorn... In kommer hon med ett stort leende och räcker mig en påse... Där ligger ett paket väl inslaget på asiatiskt sätt utan tejp (just utan tejp pga det inte fanns någon hemma) och med tjusigt julpapper... =D


Texten "till rara Leina" snörpte ihop mitt hjärta... Kände mig oerhört rörd....

I paketet såg jag något som såg ut som något onämnbart =) men ut kom denna otroligt vackra budistika hand... Den hade hon köpt i Thailand... Det är meningen att mödrarna skall köpa dem till sina döttrar... Hon hade köpt den till sig själv, nu hade hon haft den i 100 dagar... Så nu gav hon den till mig... Hon e för go... Det var viktigt att handen stod högt, minst i "hals" höjd... Så nu står den budistiska guldhanden på skåpet som farfars far gjort... Bredvid den massiva guldramen med spegel... och "Malåstaken" med guldinläggningar... Tjusig trio.... Känner mig "blessed"
Tack E.... Puss på dig...


2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Så jätterart av henne, men du är ju rar och go, så det är inte underligt!

Kram, kram från ett soligt Ystad.

Leina sa...

Elisabet: Ja ibland kanske... Ibland inte... Rar o go alltså... =D