måndag 6 juli 2009

Nu har du mycket att blogga om....

Om jag har... Vet inte var jag ska börja det har varit händelserika 5 dygn. KA hämtade mig tisdag em, vi ställde kosan mot Torp för att inhandla sånt som man behöver när man ska kampa.... Det som var svårast att hitta var ett tält, antingen var de för små eller så var det jättetält. Men tillslut kom jag på att ÖB kanske kunde ha... Tänk de kunde de, så när vi fixat allt ställde vi kosan mot Töreboda. Eftersom vi kom ganska sent tog vi ett vinglas och slappnade av, njöt av lugnet och stillheten. Dagen därpå packade KA in de saker som skulle säljas (bildelar till gamla amerikanare) och annat. När vi var klara ställde vi kosan mot Västerås men först tog vi ett välbehövligt dopp i en sjö inte långt från torpet. Det var varmt olidligt varmt, och jag övertalade KA att sovsäck inte var att tänka på. Antagligen skulle det vara bastu i tältet om nätterna. Jag tog med hans täcke istället, då kunde han ju välja om han ville ha täcke eller bara påslakan eller ingenting alls...

Mat skulle inhandlas (för alla fyra dagarna) när vi svängde in mot Vivalla skickade jag ett sms till sonen att vi var just där, "fult" fick jag till svar... Ni vet Vivalla Svensson Svensson....


Power meet skulle börja först på torsdag men många var där och ställde iordning på onsdagen, vi tog det mest lugnt och provade vårt nyinköpta kampingbord med tillhörande pallar... Rangligt var ordet sa Bull... Men man kunde sitta där och äta, samt att det tar max tre minuter att fälla upp och fälla ihop. Smidigt...

Tältet fick KA hjälpa mig med lite.... Har aldrig satt upp ett kupoltält... Det kändes lite ödsligt där på flygfältet... Snart skulle gräsmattorna vara tokfulla med amerikanare.... Men inte än... Än var det lugnt och stilla....


Vi tog oss en lite promenad till badplatsen, liten och liten det var en ganska rejäl promenad men det var varmt och vattnet i Mälaren var ljummen... På min vänstra fot kan man se tåringen glimma till... Den är nu borta, ligger antagligen på någon sjöbotten någonstans... Lite ledsen är jag, den har suttit på min tå i 14 år, inte samma sak att köpa en ny... =(


KA passade på att ta ett kvällsdopp i det ljumma vattnet, jag hade inte med mig badkläder så jag fick nöja mig med att svalka fötterna. På vägen dit passerade vi den finska campen, där var det fullt av finländare med mer eller mindre fina bilar...
Den natten var det kallt i tältet... KA muttrade något om att jag o sonen lurat honom att inte ta med sig sovsäcken... Iofs sant, men det gick i alla fall tur att han hade ett täcke... Jag hade ett påslakan och en filt....

Inga kommentarer: