torsdag 9 juli 2009

En på många sätt märklig helg...

Tors-lör... Tre dagar skulle mässan hålla på... Hur många besökar det var vet jag inte... Men torsdagen mätte de upp 37 grader på flygrakan.... Det var hett, hett, hett. och jag brände mig... Fredag, då satte det igång att regna, det blev kallt, kallt, kallt... Och jag hade natruligtvis inte med mig några varma kläder... Lördag var växlande, lite bättre men lite regn kom ändå... Det var då KA och P kom på att de skulle köpa ett marknadsstånd med tak till nästa år... Det var lite jobbigt att täcka över och bära bort saker så fort det började regna... Allt går... Som tur var hade P med sig ett partytält som vi satt under...
Lapparna med bilar till förläljning som P hade blev mer och mer svårlästa ju längre tiden led...


På Power Big Meet fanns det ALLA sorters människor... Och då menar jag verkligen ALLA sorters människor... Eftersom det var P och KA som visade upp sig och sina saker hade jag mest semester... Löste sudoku, sålde lite Mexikanska filtar, husnummerskyltar och sa... Vänta jag ska hämta någon som vet något om den häringa makapären... (Som om jag skulle kunna något om bildelar????) Men fram för allt tittade jag på människor... Var förundrad över klädstilen en del hade... Kunde inte bestämma mig för om de var modiga eller bara okunniga över hur det såg ut när jätte feta (nu pratar vi JÄTTEFETA) människor gick omkring i minimala kläder som inte döljde nästan någonting... Inte jättemagen som hängde ner mot låren i alla fall... Ni som känner mig väl vet att Leina inte är någon smal lite sylfid.. Nej hon är jättefet hon oxå... Men inte tusan går jag omkring i bh, jätte små shorts och visar magen... Hua... Fast de kanske är modiga... Man kanske skulle börja gå klädd så???? Kanske... Eller.....



Den här bilen har P fixat till helt själv (även lackat) den ska han ha i sommar och köra nercabbat med.... Den har bombsäkert en inbygd "chickmagnet" ni vet en sån som Borat undrade om bilen hade..... Lovar... alla 18-20 åringar kommer att kasta lystna blickar... Vänta nu... P är 41 år ung.. 18-20 nä du P de tittar efter bilen inte efter dig... Ledsen... Men så är det... Vet att du föredrar yngre flickor (lovliga men yngre) dags för dig att växa upp och titta efter damer i din egen ålder... =D

När han blir less på den så kommer den absolut att bli såld... Nästan alla stannade upp 75 % fotade den... MÅNGA frågade vad den kostade, bl.a. ett par från tyskland... De kom två dagar i rad och pratade hårt med P.... Som bara log och konstaterade att i sommar var det hans bil...


Här kommer en kavalkad av bilar... På lördagen kom 9300 bilar åkandes och ställde upp sig på flygfältet.. Om jag såg alla? NEJ!!! Men några... Och torsdagen var vi inne på stan och såg cruisingen... Det var häftigt...














Försökte få ett foto med överblick över hur stort det var... Det gick inte, borde ha åkt med helikoptern som tog 300 för en åktur... Jag tyckte det var dyrt, även om KA ville bjuda... Men hade nog fått bättre bild då...





En sån vill jag ha... Fast en fräschare... Eller en Mercury den ska jag sen låta måla i havsblå toner med en skugga av en sjöjungfru på i samma blå toner.... Det ska jag... Om många år... Först måste jag börja köra bil igen... =D


Högt uppe i liften svävade gigantiska högtalare som spelade musik från 8 på morgonen till 18.00 på kvällen... 50 o 60 tals rock mest... sen ska ni lägga till den musik som spelades i de olika stånden samtidigt... Det var en ljudvägg av sällan skådat mått...

Dagens nasare sitter vid sina datorer när det är lite slött med försäljningen... Inte alltid... Ibland fick jag knuffa i KA och säga att han hade kunder som väntade på honom...


Satt där i min stol helt fredligt och löste lite sudoku... Tittade upp och såg rakt in i ett skrev... Iofs ett i plast... Suck... När man befinner sig på en plats där 95% av männen fortfarande är barn eller beter sig som barn (många med flickvän, fru hemma) så kan man inte annat än le åt deras stora lycka över att ha inhandlat en uppblåsbar plastmadam... Värst var nog han som raglade omkring och bar henne med två fingrar djupt instucken i det hål tillverkarna hade placerat mellan hennes lår... Atar att det är det närmaste en kvinna han kommer...

Lördag kl 18.00, vi har städat ihop och tar en sväng på den nu mycket glesa flygfältet... Men köerna från mässan var desto längre. Vet inte hur länge vi fick stå i kö för att ta oss därifrån... Men det var läääänge... Det var en mässa helt olik något annat jag varit med om, mycket öl både i stånden och bland besökarna. Men som jag sa till KA... Inget tjafs, inget bråk bara en massa glada människor. Han trodde det berodde på att alla där hade samma intresse och hederskoden påbjöd glädje och skratt istället för slagsmål och bråk... Det var en annorlunda helg...

När vi så satt i stearinljusets sken i Töreboda upptäckte vi hur rogivande tystnaden var... Still lungt, och fridfullt. Eftersom vi stannat och badat på badplatsen vid torpet, kände vi oss fräscha.... Tror vi bägge somnade samtidigt som huvudet hamnade på kudden...

Inga kommentarer: