lördag 26 april 2008

En dag med gänget......

Så har jag åter varit i Göteborg med en klass, besökt Universeum som bara är ett måste om ni är i Gbg och har barn…. Ett helt fantastiskt ställe där man kan klappa rockor, gå i en varm fuktig regnskog och bara se på alla djur (ormarna kunde de ha skippat). Jag var med en grupp och fick en guidad tur om rymden….. Fatta hur stort universum är…. Nä, det går inte man tappar bort sig bland alla galaxer…. 100 miljarder galaxer finns det…. Här kommer några bilder över vår dag….. En mycket bra dag med mycket skötsamma elever…. De är goa mina monsterbarn…… =D


Det är spännande i stan, inte lätt att vara liten. Tur man har sin kompis med på resan.

I samlad trupp, förbi Lisseberg mot Universeum.


Hur det känns att gå på månen, med lite gravitation.



-Wow! Vilka långa ben. Konstaterade eleven... Suck konstaterade Leina... Jag vill ha!!!!!! I spegel ser man hur man skulle se ut om man var på väg in i ett svart hål... Spegel brevid ratade Leina... Då blev man 130 cm lång och såg ut som? Japp en tunna......


Så här ser toaletten ut på ISS, rymdstationen som kretsar runt jorden.... Toaletten har en inbygd dammsugare som suger åt sig allt man släpper ifrån sig.... Bra uppe i viktlöst tillstånd.

På andra sidan glasrutan.... Djungel.... .

Världskulturmuseet.... Massor av maffiga utställningar... MEN det tyckte inte eleverna.

Får jag lov att presentera årets bikinimodell!!!!

Vackra foton överallt

Fairtrade utställningen, den var tänkvärd....

Trötta elever väntar på att få gå till Nils Eriksson Platsen (busstationen)

Äntligen på väg, till höger Universeum som vi passerade en gång till.
Utanför Scandinavium, en man som täljde ut en häst med motorsåg....

Gothenburg Horse show.... Där var dottern och hennes nerresta kompis från Lappland igår...

Här blommar vårblommorna för fullt.... Avenyn var vacker...

När vi så skulle hem kom det fram att en elev i en annan klass var borta... Lite panik, men som tur är har de mobiltelefoner och han blev snabbt lokaliserad. Han var på Universeum, trodde bussen skulle hämta upp oss där.... Som han fick springa det stackars barnet... Men som tur var skulle jag och en annan elev ta en senare buss eftersom vi inte ville åka till skolan utan till stan... Han hann precis... Lungade honom och sa att naturligtvis hade jag väntat in honom.... Inte lämnar man elever i Gbg inte... Dessutom går det en buss i timmen nästan så det var inget problem alls....


Vi hade det bra på bussen grabbarna och jag, berättade historier ur våra liv för varandra... Många skratt blev det.... Var hemma klockan åtta.... Lång men givande dag....

4 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Ville bara säga hej! Är också Uddevalla Bloggare!

Leina sa...

simone: Hej på dig! Ska kolla in din blogg....

Visionary soul sa...

Kära du, TACK för paket, som kom idag! :-) Oj vad du förgyllde min dag, du anar inte...! :-) Vill du, så får du gärna skriva och berätta mer om... äventyren! :-)

Varma kramar!

Leina sa...

vs: Det var så lite så.... När jag vant mig vid värmen och inte längre är dödens trött ska jag skriva till dig.... Ha de gott... Kram på dig....