lördag 12 april 2008

Med frusna fingrar



Vaknade i morse klockan tre.... Hörde regnet piska mot fönsterrutan…. Kände irritationen växa.. .Dels över att ha vaknat så tidigt dels över regnet… Klockan fem regnade det fortfarande, tänkte att jag var tvungen att ta ett paraply när jag skulle gå till bageriet för att handla frukostbrödet….. Halv åtta… Inget regn, log för mig själv behöver inget paraply…. Vek upp persiennerna…. Det vräkte ner snö, eller ”lappmögel” som han som bor i Kungälv skulle ha sagt…. Svor ve o förbannelse över vädret….. Klädde på mig och traskade iväg till Södra bageriet…. Hem höll jag brödet i papperspåsarna hårt tryckt mot mitt bröst…. Raska steg hemåt…

Senare på dagen när vi skulle gå till museet fanns det inget snö kvar…. Men det var fortfarande kallt i luften. Mina fingrar var stela när jag skulle fota…. Snabbt, snabbt… upptäckte när jag kom hem att bilderna var dåliga…. Suck! DET ÄR KALLT UTE…. Men det första vårtecknet har kommit… Butlers har öppnat sin uteservering…. =D

Inga kommentarer: