torsdag 17 april 2008

Saker att bli varm om hjärtat av

Ungarna tyckte att jag klagade på klädbrist alldeles för mycket så de hade inhandlat presenkort som kan användas på alla affärer på Torp, förutom Systembolaget och Apoteket..... Har lovat dem att inhandla kläder och inget annat... Behöver nya byxor men främst en sommarjacka/kappa.... Av han jag var gift med fick jag en stavmixer, ungarna hade fått förtroendet att inhandla apparaten... När han ringde igår och grattade mig undrade han vad jag hade fått.... -En Ferrari, röd slank det ur mig... På avbetalning.... -Men så bra, tyckte han och skrattade till.... Kortet som ungarna hade köpt var kul, det följde med en påse konfetti som man kunde kasta omkring..... -Men du får städa själv, tyckte dottern.... Sonen tyckte att jag skulle gå ner och ställa mig mitt på gatan och kasta konfettin i vinden.... Konfettin är kvar i påsen....

Av moder o Stig fick jag ett "ätbart" födelsedagskort... Rökt renstek... Mumms säger jag bara... Ska smaka i helgen redan... Ett fantastiskt vackert halsband med kristaller i droppform.... En bok om "Kungar, krig o katastrofer" Det är från min historeikunnige plastfar.... I boken hade han skrivit "Grattis på födelsedagen, Läs om kungar och krig men undvik katastrofer av alla sorter".... =D Han vet vad jag gillar... Tidigare hade sonen förärat mig en portabel grill.... Tror det var med tanke på egen vinning den presenten... =)
Idag har det varit en osedvanligt bökig dag på skolan i två klasser.... Och eftersom jag har tystnadsplikt så kan jag inte skriva något så någon kan förstå..... MEN om föräldrar inte försvarade sina barns handlingar in absurdum skulle mitt jobb vara mycket lättar.... Tänk att det på fullaste allvar finns föräldrar som inte kan se några som helst fel eller brister i sina barn... De gör aldrig något fel..... Gissa vilka som stör mest som är mest uppkäftiga och som fullständigt skiter i vad man säger... Just det de eleverna... De behöver ju aldrig ta några konsekvenser av sitt handlande.... FY för vissa föräldrar......

Inga kommentarer: