söndag 20 april 2008

Lördag i Uddevalla

Så nu gick det att lägga ut bilder över hur min lördag var.... Strålande sol och vagomt många aktiviteter..... Tårtan var en eftergift till dottern som inte älskar grädde, det fick bli en med tunn chokladsockerkaksbotten, choklad mousse och svartvinbärsmousse.... Gott.... -Den här kunde vi ha gjort själv säger dottern och jag bara ler...











Kvällen avslutades med att se på tv och i pauserna springa till datorn och besvara brev.... =D Gjorde sommardrinken som Karin lärt mig, frusna hallon som man häller vodka på, låt stå en stund och dra, mosa bären, häll på sprite eller sockerdricka.... Smakade som en försmak om sommaren... till det torkat renkött och nötter..... Som ni förstår fortsätter min lördag i inlägget nedan.... Det gick ju inte lägga in bilder igår....

5 kommentarer:

cS sa...

Hej. Hittade hit via Elisabet. Vad trevligt att få se din blogg. Det var länge sedan jag var i Uddevalla men jag minns staden som vacker med sitt vatten

Lena sa...

En riktigt fin dag att hämta kraft ifrån.
Längst där borta, sista bilden, vid brofästet, alltså vid Sunningen, är jag i bland. Det är jättefint i Uddvalla.

Leina sa...

cs: Välkommen hit.... Ja Uddevalla är en vacker stad... Om man bortser ifrån hamnområdet...

Panter: Ja det är vackert här, Sunningen... Där har jag nog aldrig varit... Fast i närheten... =)

Elisabet. sa...

Jag ska komma till dig i sommar nån gång.Eller i höst. Att jag ska!

Leina sa...

elisabet: Att du ska, fick en portabel grill av Bill i födelsedagspresent... Så då kan vi grilla vid havet... Låter väll bra...