lördag 12 april 2008

Men har vi råd med det mamma? Säger dottern och tittar vildsint på mig

Mattan som ska få gå till matthimlen. I somras tvättade jag upp den och medan den hängde på tork på altanen skar jag bort alla noppor med ett blad från en mattkniv. Det tog evigheter.... Nu ser den lika dan ut igen...
En mattaffär i stan har tokrea… De håller på att bygga om, en kollega hade köpt en ullmatta till sin son där och tyckte att jag skulle titta in…. Ska bara titta, inte köpa… Jo, precis!!! Titta så fin den är, handknuten ullmatta med geometriska former som jag är så svag för…. 4500 kr (bara)….
–Du behöver aldrig mer köpa en matta under din livstid sa försäljerskan och log så vackert…. Som tur var hade de som sagt var rea… Så mattan kostade bara 3500 kr…. Och så var det 50 % på det…. Så det blev inte så blodigt…. Fin eller hur, och tjock och mjuk…. Enligt sonen får jag inte dricka rödvin i rummet längre…. Hände en lite olycka igår på den gamla mattan….. =)


Signaturen i det vänstra hörnet… Någon som vet vem designern är?

Inga kommentarer: