söndag 26 oktober 2008

Bortjagad ur "mitt" kök....

Vet inte om jag klagar direkt... Dotterns kompis är här (dottern är i Gbg och jobbar). Hon ska laga thaimat igen... Äkta thaimat, sonen hjälper till.

-Ska det här krossas i morteln? -Ja med en chilli. Undrar just om min mage ska göra uppror av all chilli och vitlök... .

Jag får inte vara där inne, jag hörs vara ivägen... Fotoförbud har jag oxå..... Sitter här vid datorn och hör hur det fräser om pannorna... Hur de pratar... Ler...

Imorgon blir det thaimat till lunch... Men inte "riktig" utan från restaurangen runt hörnet.... Inte samma sak... Men går ann ändå.. .

3 kommentarer:

Turtlan sa...

Mmmmm kan nästan ana dofterna i tanken!

Såååå gott!
Synd att Du inet fick fota!

Ha en fin tur till Dublin! Kul få resa på lite såna resor i jobbet!
Res och njut!

Det Mörka Hotet sa...

Åh, thaimat som är så gott!!!!

Leina sa...

turtlegirl: Jo jag har fotat lite... När maten var klar... Men vill inte lägga in i den här datorn... Kapaciteten är på noll.

dmh: DU, det var ursinnigt gott.. ÄKTA thai... Idag åt vi fuskthai till lunch... Gott det med men inte riktigt samma sak...