söndag 12 oktober 2008

Helg full av bestyr

Kajsa stackarn har haft en jobbig helg... Kajsa fullkomligt hatar alla andra katter... Det fattar nu inte Jolly..... Hon försöker förtvivlat bli kompis... Kajsa bara morrar och fräser.... Jag har inte haft en speciellt lugn natt... Det börjar göra sig påmind nu, ögonen känner sig tröttast... Idag har jag skurat golv, tvättat kläder, lekt med yrvädret, skrivit inför utvecklingssamtal för ca: 50 elever, skalat en säck äpplen (som jag fått av en kollega) och nu sitter jag här och bloggar... Dessutom försökte jag ta kort på ulltussen... Det var inte lätt, hon är som et kvicksilver...

Tillslut blev hon så trött att hon var stilla så pass länge att jag kunde ta ett foto.... Jag tog 50 bilder... bara ett fåtal hade skärpa.... Och vad händer... Den går inte att lägga in rätt väg... I mappen är den liggande men här blir den stående... Så mina kära vänner det blir till att tilta huvudet igen..


I rummet sitter tre tonåringar och en 21 åring och ser Pretty woman... Klart retro... Vi diskuterade vilken världsdel vi skulle äta från nästa söndag... Vi har avverkat Europa (palt), Asien (thaimat) och i helgen blev det Afrika (collourd green och country chopp).... Nord och syd amerika och Australien återstår.....


2 kommentarer:

Turtlan sa...

Kängurubiff kanske *L*

det finns visst att köpa och ska smaka ok.... men känns lite knäppt.
men jag åt grillat kamelkött i somras och det var riktigt gott så man ska aldrig säga aldrig.

Leina sa...

turtlegirl: Struts har jag ätit... Var ganska intetsägande... Lite grövre än kyckling... Ikväll blir det vanlig fläskfilé....