onsdag 8 oktober 2008

De yrkesetiska dimensionerna av bedömning


Åkte till Borås med tre kollegor, ja vi var fler men i vår bil var vi bara fyra stycken..... Vad konferensen handlade om? Se rubriken, inget lätt ämne..... När dagen var slut var jag med det, huvudet surrade av tankar... Vad av allt som sagts under dagen var vettigt och vad var inte.... Som tur är hade jag antecknat en hel del.... När man sitter instängd en hel dag brukar min hjärna till slut inte orka ta emot mer information, då spelar det ingen roll hur intressant ämnet är....
Skulpturen utanför Högskolan i Borås var lite märklig.... Enligt kollegan skulle den antagligen illustrera.... Att ligga i..... Borås, som i "att ligga i Lund"..... Jag tyckte den såg ut som "fråga om jag orkar????"

2 kommentarer:

Turtlan sa...

Ja men se det var ju en statygubbe som låg där. Såg det inte förrän jag klickade på bilden *L*

Läckert!

Leina sa...

Turtelgirl:..... Och den är inte liten.... Ja den var annorlunda..