lördag 18 oktober 2008

Leina lagar mat....


Fast det här är mat som vi blev bjudna på i Ryssland... Ser lite smaklöst ut men det var som tortelini ungefär... Kommer tyvärr inte ihåg vad de var fyllda med... Kött tror jag... Just nu doftar det ljuvligt av vitlök från köket... Ett glas rött här bredvid mig....
Jag skall åka till pv och dejta.... Ja, jag ska inte dejta pv... Utan träffa Elisabet.... Vi kommer iofs att träffas i Dublin... Men det blir ju bara som snabbast...
Vi har äntligen hittat en helg som passar... 21 nov...
-Men det är ju den dagen vi har personalfest.... Säger sonen (som jobbar på samma skola som jag)...
Men skit oxå.... Ja, ja... Jag strök mitt namn från festlistan... Elisabet är viktigare.... Det blir mera fester.... I reklamen låg ett reklamblad om Tjolöholms slott... De har en julmarknad som jag vill besöka.... 395 kr kostar resan med buss då ingår en jultalrik och inträde till mässan.... Det tyckte han jag var gift med var intressant... Han var här och åt älgköttgryta igår.... Sen började vi titta lite närmare... Japp, ni har gissat rätt... Den 21 nov går bussturen dit...
-Ja men vi kan ju åka någon annan dag... Men så visar det sig att julmässan är bara just den helgen... SKIT!!!!!
Varför är ALLT samma helg.....
Men jag ser fram emot en helg med Elisabet o pv.... Det ska bli sååååå himla kul att träffa henne igen... Tjolöholm finns kvar....

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Var ligger Tjolöholm? Om man får fråga ..)

Vill du att vi ska flytta fram det ytterligare, så hojta bara!

Leina sa...

elisabet: Näää vi ska inte flytta fram... Jag vill ju så gärna träffa dig/er... Tjolöholm ligger 30 min från Göteborg... Någonstans.... =D

Det Mörka Hotet sa...

Det där såg supersmarrigt ut - kul med (för mig) nya maträtter!

Leina sa...

dmh: Gott... Mat är (tyvärr) oftast gott.... Saknar Indonesiskt och Indisk mat... Måste finnas i Gbg...

Anonym sa...

Var på Tjolöholms slott för några år sedan. Det som imponerade mest på oss var deras häftiga dammsugare :-)

Leina sa...

anitha: Ett annat år skall jag dit... Antar att det ligger kvar... =)