fredag 29 juni 2007

Det vita huset







































Som vanligt åkte jag till hon som bor i bushen på eftermiddagen och sov över till nästa dag….. Huset som ligger på en liten kulle i ett samhälle med gruvnäring som huvudnäring ser ganska ordinärt ut. Utanför ser den ut som en barnbajsgul liten låda men så fort man steg in omslöts man av renhet och en fräsch känsla. Det mesta gick i vitt…. Kände bara att så här vill jag också ha det…. Sen tänkte jag på mina blå skåp, vill jag verkligen måla om dem vita? Nääää, det vill jag inte… Men om det var vackert? Ja absolut… Hur vackert som helst….

När jag kom började hon som bor i bushen att steka köttfärs till tacomiddagen. Efter en stund började telefonen och mobilen ringa hejvillt och plötsligt stod jag och lagade middag…. Efter en stund kom sambon och hans mamma (hej och tack för senast). Det visade sig att hon är här inne och läser så hon vet allt om mitt liv… Det slog mig då att HJÄLP folk läser min blogg….. Måste nog börja tänka på vad jag skriver, =D eller inte……

Däremot skall jag inte lägga ut… -Leina kan du inte ta en bild på oss då vi pussas? Visst kunde jag det… Men, hon som bor i bushens sambo var inte riktigt med på noterna så bilden blev av det mera mystiska slaget…. De ligger i en konstig härva i soffan och man kan inte riktigt utreda vilken lem som hör till vilken person…. Så den lägger vi inte ut…. ?????





2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var väldigt mycket vitt, måste jag säga! Nog ser det rent och fräscht ut, alltid.

Leina sa...

matilda: eller hur, kom just på.... Hur blir det i vinter? Jag menar med all snö o kyla... Undrar just om huset kommer att upplevas kallt???? Men ack så vackert i alla fall... =)