lördag 30 juni 2007

Ute skiner solen

Min hand efter 1 timmes spacklande….. Huden är torr och skör efter konstant tvättande senaste tiden. Jag smörjer med feta krämer men ingenting hjälper. Får bara hoppas att huden återhämtar sig i höst….
Två sängbord tog alltså 1 timme att spackla. Hade garageporten uppe så att jag åtminstone kunde förnimma det vackra vädret utanför. Med påföljd att myggen hittade mig…. Nåväl det är ju lördag o de ska ju också festa.

Kvart över nio i gårkväll var jag klar med att måla sänggaveln med högblank färg med det finurliga namnet snö, så jag inte skall glömma. Dessutom hann jag grunda de två sängborden som han jag är gift med har gjort. Målningen blir inte perfekt eftersom jag handmålar med pensel. Det borde sprutmålas. Men eftersom jag vill ha högblank går det inte…. Har lovat mig själv att INTE reta mig på att man ser penselspår i färgen. Jag får bara vara nöjd över att jag är en händig kvinna och har målat allt själv…..


4 kommentarer:

Lena sa...

Kan du inte rolla med en väldigt fin skumgummiroller? Det gjorde vi på dotterns köksluckor, tycker nog att det blev väldigt bra.

Leina sa...

panter: Hmmmm har jag inte tänkt på... Men eftersom det är oljefärg o inte ackrylat så är jag tveksam... Om jag hade använt en akrylat så hade det inte varit några som helst problem.... Men, men.... Tack för rådet i alla fall... =)

Ingela sa...

Det funkar bra med oljefärg också. I bästa fall flyter den ut så att det inte blir några spår alls efter rollern, i en del fall får man en lite "gropig" yta, mikroskopiska gropar dock.

Leina sa...

ingela: Skall genast rusa till färgaffären imorgon och inhandla en skummgummiroller.... =) Tack för tipset...