lördag 2 juni 2007

Ute i solen


Eftersom mina hyresvärdar är borta i två veckor (jag har lovat dra fram soptunnan) så passade jag på att ta med mig min glass med tre kulor i en bägare och sätta mig på deras utemöbler för att få äta glassen utomhus i solen…. Plötsligt hörde jag ett underligt ljud… Det lät som en hund kliade sig med bakbenet på örat…. Tittade men såg inget…. Sen började ljudet igen, då var jag tvungen att ställa mig upp för att se ordentligt så såg jag den lilla krabaten. Smög mig in i skrubben för att hämta kameran. När jag kom tillbaka hade den stackaren krupit in i hörnet mellan husen och stod och skakade. När jag kom närmare reste hon/han upp taggarna. Mina lugnande ord hade ingen effekt alls. Lade dit en halv tsk glass (vet, den kan få ont i magen… Men det var verkligen knappt en halv tsk)

När jag suttit en stund och ätit upp all glass såg jag att den började vädra i luften o vände sig sakta om och började äta…. Smög mig försiktigt fram och den här gången brydde hon/han sig inte alls om den mystiske varelsen som hade den blänkande tingesten i handen….

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag kikar in hos din blogg titt som tätt. Tänk vad roligt att få se en igelkott - jag har inte sett någon på flera, flera år. Fast när man var liten fanns de överallt (tyckte jag då i alla fall).
Ha en bra dag!
//Jessica

Leina sa...

jessica: Hej på dig... =) Vi såg faktiskt en igelkott i vår trädgård i Malå för några år sen. DÅ blev jag riktigt förvånad.... Och en smula sorgsen, det var höst och den sökte nog ett sovställe under vår altan.... Vi såg den aldrig mer.

Ha de gott!