lördag 2 juni 2007

Minnen



Dofter från det förflutna slog emot mig med full kraft när jag gick strandpromenaden idag. På ett ställe var slänten översållad med Hansarosor. Precis de som vi hade som häck mellan tomten och vägen. Vackra enkla och doftar ljuvligt. En sommar när barnen var små kom han jag är gift med på att den skulle ansas…. Hans idé om att klippa häckar var att man skulle klippa vid jordytan….. Om häcken någonsin repade sig… Nej det gjorde den inte….

I fredags ringde ”H” från skolan, min X hade undrat när jag skulle komma upp…. För att bli avtackad…. Kunde inte annat än skratta, bad ”H” påminna min X om att jag sagt till honom att han minsann fick komma ner till Uddevalla om han villa avtacka mig. Alternativet var att han skulle skicka en dvd med en film på där han avtackar mig… =D Liknande den som jag o ”J” gjorde när han var på fotbolls VM… Den som vi gjorde två versioner av… En officiell och en mer…. , rolig….. Jag har ju faktiskt en avslutning här hemma med, eftersom jag är klassföreståndare för en årskurs 9 så kan jag nog inte bara smita upp till Malå för att bli avtackad (något som jag förövrigt hatar, har ju lyckats smita ifrån det i ett år nu.) Sen måste jag packa ur skrubben och få iväg det som skall vara kvar till en kollega som är snäll nog att låta mina kartonger stå i hans garage tillsammans med systerns blivande badrum…. =)

Inga kommentarer: